Onderzoek: de kracht van beeld
Beelden bieden een enorme kans om jongeren te raken met- en te enthousiasmeren voor- de wereld van techniek. Maar dat is niet makkelijk. Hoe grijp je de aandacht van jongeren, in hun met beeld overladen leefwereld? En hoe zorg dat je beeld wel de juiste, aantrekkelijke boodschap over techniek communiceert?
Beeldinterpretatie van jongeren
Rutger van den Berg van jongerencommunicatiebureau Youngworks onderzocht voor TechniekTalent.nu het beeldgebruik en de beeldinterpretatie van jongeren. Hiervoor voerde hij gesprekken met verschillende experts die zich professioneel met beeld voor jongere doelgroepen bezighouden, en met 56 kinderen en jongeren van 9 tot 17 jaar. De deelnemers kregen een aantal zorgvuldig geselecteerde beelden van techniek voorgelegd.
Drie tips van Rutger
In deze video deelt Rutger een paar van zijn inzichten, over de details van het onderzoek kun je meer lezen in het onderzoeksrapport.
Meer weten?
Wil je meer weten over beeldvorming? Kijk op de kennisbank van Platform Talent voor Technologie.